Svijet

Indiumov okvirni plan za Zagrebačku burzu 2010-2014

Fondovi.hr
Fondovi.hr

Indium je dostavio svoj Okvirni plan za Zagrebačku burzu 2010-2014 upravi Burze 7.siječnja 2010.  Okvirni plan je pripremljen kao odgovor na Burzin poziv za prijave za Upravni odbor, točnije na zahtijev za “kratkoročni plan upravljanja za sljedeće četiri godine”.

Indium je dostavio svoj Okvirni plan za Zagrebačku burzu 2010-2014 upravi Burze 7.siječnja 2010.  Okvirni plan je pripremljen kao odgovor na Burzin poziv za prijave za Upravni odbor, točnije na zahtijev za “kratkoročni plan upravljanja za sljedeće četiri godine”.

U planu je predložen realan vremenski okvir za značajan preustroj.  Osim procjene resursa i njihove prenamjene, ključni prijedlozi direktora Indiuma bili su usmjereni na povećanje transparentnosti i provedbu kontrole na burzi – sve s ciljem povećanja likvidnosti. “Zagrebačka burza ne može biti najveće tržište u srednjoj i istočnoj Europi, ali može biti najtransparentnije.  Kod transparentosti mala veličina burze može biti relativna prednost za Zagrebačku burzu,”  izjavio je g. Račić.

Kao namjeran kompliment Željku Rohatinskom, Indiumov je savjet Upravnom odboru bio da imitiraju Hrvatsku Narodnu Banku (HNB) u pozicioniranju na tržištu i brendingu.  Prema planu, “HNB trenutno ima zavidnu lokalnu i međunarodnu reputaciju kao pošten broker u području monetarne politike. Vijesti predstavlja onakvima kakve jesu – dobre, loše ili ružne. To je jedini način stvaranja dugoročnog kredibiliteta.”  Gospodin Račić objasnio je u planu da s malenim obujmom trgovine na Burzi, manipulacija cijenama ili barem percepcija o manipuliranju cijenama predstavlja stvarnu opasnost.  “Stvarni napori u povećavanju transparentnosti i poštenosti u funkcioniranju burze grade kredibilitet te s vremenom obujam trgovine.”  Zanimljivo je primijetiti da je zagovaranje g. Račića o povećanju transparentnosti Burze pristiglo samo nekoliko dana prije objavljivanja bujice priznanja mnogih vodećih tvrtki na Burzi da nisu bile u mogućnosti dostaviti financijska izvješća unutar zahtijevanog roka.

Gospodin Račić je u planu naglasio da su se temelji za pripremu Zagrebačke burze za profitabilnu prodaju trebali započeti prije 5 godina.  Također je utvrdio da priprema produkta poput burze za tržište nije nešto što se može obaviti preko noći, već mora biti rezultat promišljene, kontinuirane i detaljne strategije i izvršenja.  “Ovo nije toliko komplicirano – transparentnost stvara likvidnost, likvidnost donosi profit, profit osigurava interes kupaca.  Inteligentna strategija komunikacije i prodaje pretvara taj interes u prodaju ili strateško ulaganje” rekao je g. Račić.