
Svjetski lider u konfekciji Inditex, vlasnik brenda Zara, najbolje je započeo godinu u svojoj povijesti, zahvaljujući dinamičnosti prodaje potaknutoj rastom cijena, u kompliciranom globalnom kontekstu.
Svjetski lider u konfekciji Inditex, vlasnik brenda Zara, najbolje je započeo godinu u svojoj povijesti, zahvaljujući dinamičnosti prodaje potaknutoj rastom cijena, u kompliciranom globalnom kontekstu.
Tijekom prve polovice svoje financijske godine, koja je završila 31. srpnja, španjolski odjevni div ostvario je 2,51 milijardu eura neto dobiti, skok od 40% u usporedbi s prvom polovicom 2022. (1,79 milijardi eura).
Ovaj rezultat - viši od očekivanja analitičara koje je anketirao pružatelj financijskih informacija Factset, koji su u prosjeku očekivali 2,42 milijarde dobiti - predstavlja najbolji u povijesti grupe za prvo polugodište.
Inditex ovu dinamiku objašnjava snažnim porastom svoje prodaje, koja je dosegnula 16,85 milijardi (+13,5%), uz "vrlo zadovoljavajući razvoj i u trgovinama i na internetu", ali i u svojim maržama, s operativnim rezultatom (Ebitda) za 15,7%, na 4,66 milijardi eura.
Brojke za prvu polovicu, postignute u kompliciranom globalnom kontekstu, ilustriraju "napredak" koji je napravio odjevni div u smislu ekonomske "performanse", pozdravio je njegov generalni direktor, Oscar García Maceiras, u priopćenju za javnost. .
Inditex, vlasnik sedam brendova među kojima su Zara, Bershka i Massimo Dutti, također je bio snažno pogođen posljedicama rata u Ukrajini, zbog čega je prodao svojih 514 trgovina u Rusiji, do tada drugom svjetskom tržištu nakon Španjolske.
Grupa sa 165.000 zaposlenih također je doživjela rast troškova proizvodnje posljednjih mjeseci. Situaciju koju je tvrtka - koju od početka 2022. vodi Marta Ortega, kći multimilijardera i osnivača Inditexa Amancia Ortege - kompenzirala rastom cijena.
No ovaj nepovoljan kontekst nije spriječio svjetski broj jedan u konfekciji, ispred švedskog H&M-a i japanskog Fast Retailinga (Uniqlo), da posljednjih mjeseci zabilježi rekordnu prodaju, posebice u Europi i Sjedinjenim Državama.
S obzirom na ove dobre rezultate, tekstilna grupacija potvrdila je svoje ciljeve za 2023., posebice jer je njezina prodaja nastavila napredovati posljednjih tjedana, s porastom od 14% između 1. kolovoza i 11. rujna potaknut dolaskom kolekcija jesen/zima.
Grupa i dalje “vidi velike prilike za budući rast”, naglašava. Na primjer, nedavno je pokrenuo platformu za rabljenu odjeću u nekoliko zemalja, pod nazivom Pre Owned, kako bi se pozicionirao na ovom tržištu koje se smatra živahnim i smanjio svoj ugljični otisak.