
Prema preliminarnim podacima Europske komisije, anketni pokazatelj raspoloženja potrošača u europodručju poboljšao se u siječnju četvrti mjesec zaredom. Naime, pokazatelj je ostvario skroman rast od 1,1 bodova, na negativnih 20,9 bodova, što je najveća razina još od veljače 2022. Iako se pokazatelj zadržava ispod svog dugogodišnjeg prosjeka, trend poboljšanja potrošačkog sentimenta u skladu je s očekivanim gospodarskim razvojem (blaga recesija, usporavanje rasta opće inflacije). U istom smjeru djeluju povoljna kretanja na tržištu rada, što posljedično utječe na poboljšanje financijskih očekivanja.
Prema preliminarnim podacima Europske komisije, anketni pokazatelj raspoloženja potrošača u europodručju poboljšao se u siječnju četvrti mjesec zaredom. Naime, pokazatelj je ostvario skroman rast od 1,1 bodova, na negativnih 20,9 bodova, što je najveća razina još od veljače 2022. Iako se pokazatelj zadržava ispod svog dugogodišnjeg prosjeka, trend poboljšanja potrošačkog sentimenta u skladu je s očekivanim gospodarskim razvojem (blaga recesija, usporavanje rasta opće inflacije). U istom smjeru djeluju povoljna kretanja na tržištu rada, što posljedično utječe na poboljšanje financijskih očekivanja.
Danas je u fokusu objava PMI pokazatelja proizvodnih i uslužnih aktivnosti za siječanj s obje strane Atlantika. U europodručju očekujemo da će PMI pokazatelji potvrditi oporavak započet na kraju 2022. Pokazatelj prerađivačkih aktivnosti mogao bi poskočiti s 47,8 bodova na 48,7 bodova, dok za uslužni sektor očekujemo poboljšanje pokazatelja s 49,8 bodova na 50,2. Vrijednosti ispod 50 bodova interpretiraju se kao negativne za trendove u gospodarstvu.
Tako bi se pokazatelj prerađivačkog sektora mogao zadržati u području koje signalizira (blagu) kontrakciju poslovne aktivnosti već sedmi mjesec zaredom. Na rasporedu su još objave GfK pokazatelja potrošačkog raspoloženja u Njemačkoj, dok u SAD-u slijedi objava pokazatelja Richmond Fed-a o regionalnoj prerađivačkoj aktivnosti.