
Globalni standard klasifikacije industrije (GICS) je metoda za razvrstavanje kompanija prema određenom gospodarskom sektoru i industrijskoj grupi koja najbolje definira njezino poslovanje.
Globalni standard klasifikacije industrije (GICS) je metoda za razvrstavanje kompanija prema određenom gospodarskom sektoru i industrijskoj grupi koja najbolje definira njezino poslovanje.
To je jedan od dva sustava koji investitori, analitičari i ekonomisti koriste za usporedbu kompanija po sektorima.
GICS su zajednički razvili Morgan Stanley Capital International ( MSCI ) i Standard & Poor's. GICS metodologiju koriste MSCI indeksi, koji uključuju američke i međunarodne dionice.
Industrijska klasifikacija kompanije ključna je za investitora čiji je cilj stvoriti diverzificirani portfelj ili identificirati konkurente kompanije u istoj gospodarskoj grani.
Drugi konkurentski sustav klasifikacije je Industry Classification Benchmark (ICB) kojim upravlja londonska FTSE grupa.
Najveća razlika između ICB-a i GICS-a leži u tome kako su kompanije koje su svrstane u grupu potrošnje na razini sektora. Prema ICB-u, kompanije koje posluju s potrošačkim dobrima dijele se na pružatelje dobara i pružatelje usluga. Za razliku GICS, kompanije označava kao cikličke ili necikličke, ili između diskrecijske potrošnje i osnovnih potrošačkih dobara.
Na nižim razinama postoji više razlika, ali njihov utjecaj nije izrazito značajan. Na primjer, u ICB-u, kompanije ugljena nalaze se u osnovnim materijalima, ali prema GICS-u te su tvrtke klasificirane u energetiku. Da li je jedan od sustava superioran stvar je preferencija. Krajnji korisnik ionako zapravo nema izbora, jer svi glavni indeksi povezuju svoje kotirane dionice s jednim ili drugim.
Standard definira 11 gospodarskih sektora. Oni su dalje podijeljeni u 24 industrijske skupine, zatim u 68 industrija i konačno u 157 podindustrija. Svaka dionica ima šifru za identifikaciju na sve četiri razine.
11 sektora su:
Diskrecijski potrošački proizvodi
Osnovni potrošački proizvodi
Energija
Materijali
Industrija
Zdravstvo
Financije
Informacijska tehnologija
Nekretnine
Komunikacijske usluge
Komunalne javne usluge
Diskrecijski potrošački proizvodi
Diskrecijski potrošački proizvodi luksuzni su proizvodi ili usluge koji nisu neophodni potrošačima, ali zbog statusa ili životnog stila se odlučuju za njih. Potražnja za tim proizvodima ovisi o ekonomskim uvjetima i bogatstvu pojedinaca. Proizvodi uključuju automobile, nakit, sportsku robu i elektroničke uređaje. Luksuzna iskustva uključuju putovanja, luksuzni hoteli ili restorani. Većina kompanija u ovom sektoru lako se prepoznaju. Neki primjeri: Starbucks, Tesla, LVMH i dr.
Osnovni potrošački proizvodi
Kompanije koje nude osnovna potrošačka dobra osiguravaju sve životne potrebe. To uključuje kompanije koje proizvode hranu i piće, proizvoda za kućanstvo i osobnu higijenu. Kompanije koje proizvode osnovna potrošačka dobra opće su poznata jer potrošači redovito koriste takve proizvode Na primjer, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company, Walmart Inc, Kimberly-Clark Corporation i dr.
Energija
Energetski sektor čine sve kompanije koje igraju ulogu u poslovanju s naftom, plinom i gorivima. To uključuje kompanije koje pronalaze, buše i vade robu. Također uključuje kompanije koje pročišćavaju materijal i kompanije koje pružaju ili proizvode opremu koja se koristi u procesu pročišćavanja.
Materijali
Kompanije iz sektora materijala osiguravaju sirovinu potrebnu za rad ostalih sektora. To uključuje rudarske tvrtke koje pružaju resurse cink i bakar i ostale i šumarske kompanije koje proizvode drvo.
Industrija
Sektor industrije uključuju širok spektar tvrtki, od zrakoplovnih i željezničkih kompanija pa do proizvođača vojnog oružja. Budući da je raspon tvrtki tako velik, sektor ima 14 različitih industrija. Dvije najveće industrije su zrakoplovna i obrambena industrija te građevinarstvo i inženjerstvo. Najpoznatija imena u ovom sektoru su Delta Air Lines i Southwest Airlines, FedEx Corporation i Boeing Company i druge.
Zdravstvo
Sektor zdravstvenih usluga sastoji se od kompanija za medicinsku opskrbu, farmaceutskih tvrtki i znanstveno istraživačkih kompanija kojima je cilj poboljšati ljudsko tijelo ili um.
Financije
Financijski sektor uključuje sve kompanije koje su uključene u financije, upravljanje, tržište kapitala.
Informacijska tehnologija
Sektor informacijske tehnologije - IT - sastoji se od tvrtki koje razvijaju ili distribuiraju tehnološke predmete ili usluge, a uključuje internetske tvrtke. Tehnološki proizvodi uključuju računala, mikroprocesore i operativne sustave. Primjer tvrtki u ovom sektoru uključuju velika imena poput Microsoft Corporation, Oracle Corp. i Mastercard Inc. Ovaj je sektor posljednjih godina doživio puno promjena zbog brzog porasta tvrtki temeljenih na tehnologiji.
Nekretnine
Glavni segmenti sektora nekretnina su stambene nekretnine, komercijalne nekretnine i industrijske nekretnine. To su prvenstveno fondovi za ulaganje u nekretnine (REIT) koja posjeduje, upravlja ili financira nekretnine koje generiraju prihod. Po uzoru na investicijske fondove, REIT-ovi udružuju kapital brojnih investitora. To pojedinačnim ulagačima omogućuje da zarade dividende od ulaganja u nekretnine—bez potrebe da sami kupuju, upravljaju ili financiraju bilo koju nekretninu.
Komunikacijske usluge
Sektor komunikacijskih usluga sastoji se od kompanija koje pružaju komunikacijske usluge. To uključuje davatelje internetskih usluga i davatelje telefonskih usluga. Uzbudljiviji dio sektora uključuje tvrtke za medije, zabavu i interaktivne medije i usluge. Netflix Inc. i Walt Disney Co. smatraju se dijelom sektora komunikacijskih usluga. Ostale tvrtke u ovom sektoru uključuju AT&T, CBS Corp. i Facebook/Meta i dr.
Komunalne javne usluge
Komunalne javne usluge su kompanije koje pružaju ili proizvode električnu energiju, vodu i plin za zgrade i kućanstva. Na primjer, Duke Energy proizvodi i distribuira električnu energiju, a Southern Company osigurava plin i električnu energiju. Mnoge komunalne tvrtke razvijaju više obnovljivih izvora energije.