Hrvatska

Stručnjaci upozoravaju: Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju dovodi do pada kreativnosti i inteligencije djece

Fondovi.hr
Fondovi.hr

Digitalne kompetencije, umjetna inteligencija i inovacije bili su glavne teme Stručnog skupa koji se održao u Narodnom sveučilištu Dubrava. Okupljeni su bili ključni dionici iz područja umjetne inteligencije i STEM obrazovanja, a skup je bio podijeljen u nekoliko panela i rasprava.

Digitalne kompetencije, umjetna inteligencija i inovacije bili su glavne teme Stručnog skupa koji se održao u Narodnom sveučilištu Dubrava. Okupljeni su bili ključni dionici iz područja umjetne inteligencije i STEM obrazovanja, a skup je bio podijeljen u nekoliko panela i rasprava.

U prvom panelu raspravljalo se o ekonomiji i društvu u kontekstu umjetne inteligencije. Govornici su bili zastupnik u Europskom parlamentu Karlo Ressler i profesor visoke škole u trajnom zvanju Robert Kopal. Teme koje su bile u fokusu bile su europska legislativa po pitanju UI, položaj radnika, prijetnja ljudskim pravima te izazovi UI u obrazovnom sustavu. Panelisti su se složili da su optimisti po pitanju UI, no potrebna je snažna regulativa kako bi se osigurala sigurnost i odgovornost UI.

Profesor Kopal je istaknuo: „ Ja se iskreno bojim za sve nastavnike u obrazovnom sustavu. Ono što umjetna inteligencija i digitalna tehnologija pruža djeci se jasno očituje u trendu pada kreativnosti djece i pada inteligencije. Ja bih zabranio korištenje digitalnih tehnologija prve tri godine školovanja.“

Također, naglasio je potrebu da se UI ograniči na razini UN deklaracije kako bi bilo primjenjivo za cijeli svijet, a ne samo na EU i SAD-e.

U nastavku Stručnog skupa ravnatelji i profesori srednjih i osnovnih škola predstavili su svoje primjere dobre prakse kada su u pitanju digitalne kompetencije. Među njima su bili projekti Hrvatske zajednice inovatora, okvir digitalnih kompetencija (DigComp 2.2) i digitalna inkluzija te inovacije i digitalne kompetencije u obrazovanju. Osim toga, predstavljeni su i primjeri projekata koji se bave digitalnim tehnologijama u učeničkom poduzetništvu te obrazovanju i osposobljavanju nastavnika i učenika.

Glavni zaključak Stručnog skupa jest da su digitalne kompetencije i umjetna inteligencija sve prisutniji u našem društvu te da je potrebna snažna regulativa kako bi se osigurala sigurnost i odgovornost u njihovoj primjeni. Također je istaknuta važnost digitalne inkluzije i osposobljavanja nastavnika i učenika za primjenu digitalnih tehnologija u obrazovanju.

Pojam dana

ETF fondovi

Exchange-Traded Funds (ETFs) ili burzovno utrživi fondovi su relativno nova inovacija u svijetu investiranja, a pojavili su se u SAD-u krajem 80-ih godina prošlog stoljeća