Hrvatska

Hrvati lani najviše kupovali njemački Volkswagen

Fondovi.hr
Fondovi.hr

Tijekom prošle godine u Hrvatskoj je prodano 41.521 novi putnički automobil, što je za 7,6 posto više nego 2010. godine kad ih je prodano 38.570, pokazuju preliminarni podaci koje je obavila agencija Promocija Plus.

Tijekom prošle godine u Hrvatskoj je prodano 41.521 novi putnički automobil, što je za 7,6 posto više nego 2010. godine kad ih je prodano 38.570, pokazuju preliminarni podaci koje je obavila agencija Promocija Plus.

Premda podaci sugeriraju oporavak tržišta ono je još daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo duplo više automobila – primjerice 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već godinu nakon toga, odnosno 2009., tržište je palo na 44.891 prodani novi automobil. Najprodavanija automobilska marka u Hrvatskoj prošle godine što se tiče novih putničkih automobila bio je njemački Volkswagen sa 5.094 vozila i tržišnim udjelom od 12,3 posto.

Na drugom mjestu je višegodišnji lider Opel sa 3.962 automobila i udjelom na tržištu od 9,5 posto, a treći je Renault koji je u Hrvatskoj lani prodao 3.877 putničkih automobila i zauzeo tržišni udjel od 9,3 posto. Među popularnijim markama su redom i Peugeot, Škoda, Chevrolet, Hyundai, Citroen, Ford i Kia. Lani je u Hrvatskoj prodano i dosta ‘prestižnih’ vozila. Tako je primerice kupce našlo 930 Audija, 861 BMW, 706 Mercedesa, 251 Volvo, a i 37 Porschea, 20 Lexusa, 15 Saabova, 10 Jepp-ova, četiri Jaguara, po dva Cadilaca i Ferrarija, po jedan Bentley i Rolls-Royce i dr. Po mjesecima, prošle godine je najviše automobila prodano u lipnju, 4.621, a više od četiri tisuće prodanih bilo je i u travnju, 4.153. Najslabija prodaja ostvarena je u prosincu u kojem je prodano 2.536 novih putničkih automobila te u kolovozu, za vrijeme godišnjih odmora, 2.812.

Prošle je godine u Hrvatskoj prodano ukupno 3.608 novih lakih gospodarskih vozila, što je rast za 27,7 posto u odnosu na godinu prije. Volkswagen je vodeća marka i na tržištu novih lakih gospodarskih vozila sa 695 prodanih primjeraka i tržišnim udjelom od 19,3 posto. Sa 579 vozila i udjelom od 16 posto slijedi Citroen, a Renault je treći sa 517 lakih gospodarskih vozila i udjelom od 14,3 posto. Značajniju prodaju lakih komercijalnih vozila lani su u Hrvatskoj ostvarili i Peugeot (398, udjel 11 posto) i Opel (377, udjel 10,4 posto). Ukupno je novih osobnih i lakih komercijalnih vozila u Hrvatskoj u 2011. prodano 45.129. U odnosu na prethodnu godinu to je porast za 9 posto. Kad se udruže podaci za osobna i laka komercijalna vozila, najuspješniji je također Volkswagen sa 5.789 vozila, a slijede Renault, Opel, Peugeot i Citroen.