Hrvatska

Tri bilijuna dolara prihoda od prodaje robe široke potrošnje

Fondovi.hr
Fondovi.hr

Međutim, svaka šesta tvrtka zabilježila je stagnaciju ili pad prihoda od prodaje, što je vjerojatno nagovještaj trenda koji se može očekivati ove godine, ističe istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte Globalna snaga industrije proizvoda široke potrošnje. Od deset vodećih tvrtki, čak je sedam iz elektronske industrije (Samsung, HP, Matsushita, Sony, Nokia, Toshiba i Dell), a ostala Top […]

Međutim, svaka šesta tvrtka zabilježila je stagnaciju ili pad prihoda od prodaje, što je vjerojatno nagovještaj trenda koji se može očekivati ove godine, ističe istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte Globalna snaga industrije proizvoda široke potrošnje.

Od deset vodećih tvrtki, čak je sedam iz elektronske industrije (Samsung, HP, Matsushita, Sony, Nokia, Toshiba i Dell), a ostala Top 10 mjesta zauzimaju proizvođači hrane i pića (Nestle, Altria) i proizvoda za osobnu njegu (Procter&Gamble).

U ovoj su grupi najveći porast prodaje u prošloj fiskalnoj godini ostvarili Nokia (24,2 posto) i Samsung (15,3 posto), dok je najveći pad prodaje zabilježila američka Altria (-27,2 posto).

Na Deloitteovoj listi zastupljene su tvrtke koje se bave proizvodnjom i prodajom robe široke potrošnje iz 36 zemalja svijeta.

I dalje dominiraju tvrtke iz SAD-a kojih je među Top 250 čak 85.

No, dok tvrtke na listi bilježe prosječni rast prihoda od prodaje od 7,2 posto, rast američkih tvrtki gotovo je upola manji (3,8 posto). Europske tvrtke, naprotiv, zabilježile su rast prihoda od prodaje od 7,9 posto, a među njima najbolji prosjek (13,7 posto) imaju francuske tvrtke.

Deloitteova analiza pokazuje da najveću stopu rasta prihoda od prodaje, za čak 24,1 posto, imaju tvrtke za proizvodnju igračaka i ostalih proizvoda namijenjenih slobodnom vremenu.

Tvrtke za proizvodnju hrane, pića i duhanskih proizvoda bilježe prosječni rast prihoda od prodaje od 6,3 posto, što je niže od općeg prosjeka.

Deloitteova istraživanja pokazuju da većinu tvrtki u ovom sektoru vjerojatno očekuje razdoblje stagnacije prihoda od prodaje. Sljedeće će razdoblje karakterizirati i daljnja konsolidacija u ovom sektoru, budući da tvrtke s jakom bilancom i zalihama kapitala mogu iskoristiti priliku za pripajanja koja će biti strateški povoljna za razvoj poslovanja, napominje Ivan Fabijančić, direktor u Odjelu za financijsko savjetovanje u Deloitteu.